K Ä R L EK


Är en knepig fråga...
Jag undrar hur människor ser kärlek känner kärlek och vad man anser är kärlek.
Ny förälskade ? va kommer efter..förälskad??

Efter ett tag i en relation så hamnar man i trygghets fasen..
Jag tror vi är där nu? ingenting känns jätte nytt och putti nuttigt..
men inget känns dött eller dåligt på något sätt. Vi vet vart vi har varandra.
och ibland får jag såklart en sån där känsla då jag bara helt enkelt
bubblar inombords av kärlek... jag vill ju visa kärlek varje dag.
Min man är min milstolpe han står bakom mig om jag faller tillbaka.
och just nu är han nog den närmaste som skulle fånga upp mig.
.
såklart jag vill vara nyförälskad varje dag men jag tror inte det funkar så.
Jag tror inte man kan vara nyförälskad hela livet.. man tår en punkt där
man helt enkelt nöjer sig med en enkel god natt puss och att få höra
jag älskar dig kommer inte var dag men när man känner att man vill säga det..

Förr brukade jag beundra S fingrar och jag tittade på varje litet streck i handens mönster..
Jag kunde inte ens sova ibland för jag va så kär...
och jag älskar att jag varit SÅ nyförälskad förstår ni hur jag menar??


Under min förlossning tror jag vi fördes samman det närmaste man kan komma som man och fru
flickvän och pojkvän..  Han stod där brevid mig.torkade min panna kämpade med mig..
led för att han inte kunde ta smärtan från mig.torkade mitt kräk alltså gud han gjorde så
sjukt mycket så jag skulle inte ens kunna räkna upp det...
Men då.. just 00:39 den där natten 30 juni när vår lilla pojke kom upp på mitt bröst.
när vi tittade varandra i ögonen och sedan såg ner på de här LILLA miraklet VÅR KÄRLEK
skapat.. då visste jag.. Att jag aldrig i mitt liv kommer kunna ÄLSKA så som jag gör nu..




BLABLA hahah men idag är kärlek på min lista..

Kommentarer
Postat av: Zandra

Oooo vilket mysigt inlägg

2011-02-25 @ 21:05:55
URL: http://zandraorneling.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jag älskar när Gurkan slänger ur sig turkiska ord.

Tyvärr så fastnade jag för BB redan i söndags och har svårt att sluta titta :S

2011-02-25 @ 21:27:23
URL: http://zandraorneling.blogg.se/
Postat av: Anna

Svar:

Tack, va söt du är :)

Det ska jag göra, även om det just nu är molnigt i Ankara, hoppas på fint väder i Alanya iaf :)



Sen så funderade jag lite på ditt inlägg & det är sant som du säger. Även om jag just nu har fjärilar i magen så kommer jag också att komma till den milstolpen om ett par dagar när allt går tillbaka till det "vanliga". Kärlek, men mer en trygghet, precis som du beskriver. Men det betyder inte att jag inte älskar honom, för det gör jag.. av hela mitt hjärta. Det är inte lätt att vara nykär 24/7 efter ett par år, det vet alla :)



Ta hand om er!



Kram

2011-02-26 @ 08:58:21
URL: http://annfor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0