En liten sak


Jag läste i vi föräldrar ( JA de är den enda tidning jag läser haha)
att sverige nästan är barnfientligt.. Alltså vi svenskar vill inte ha små barn när vi skall flyga
eller åka tåg eller gå på cafe där folk har sina små barn..
Och de där med flygplan kan jag egentligen förstå.När jag och serdar och milyan åkte hem från
turkiet i november satt en kille på 4 år bakom mig och sparkade som en galning i min rygg.ELLER ja min stol!
Och då tänkte jag för mig själv oooooooh jag låser in honom på toan om han inte slutar.. Jag förstod liksom inte
att hans mamma INTE sa till honom att de inte är okej att sparka på någon annan..

Samma på cafe.. Många stör sig på mammor som ammar..
De kan jag också förstå för de finns MÅNGA mammor som bara kastar fram båda sina tuttar
utan att ens försöka gömma dom.. Men sen är de faktist inte så lätt att gömma dom .
Milyan HATAR tex om man lägger en sjal över. Han gråter sparkar och tycker inte alls de e kul..
MEN jag försöker alltid göra de så diskret de går..

Men dit jag ville komma va att - baraför jag nu mera är en mamma
kan jag också tycka de är jobbigt med vissa saker som har just med barn att göra.
Men jag skall LÄRA milyan att man inte får sparka folk i ryggen när vi flyger..
och gråter han och de stör någon ? JA då skiter jag i det för ingen mamma eller pappa
kan få dom att sluta vara ledsna på 1 minut eller behöva känna sig stressade för surpuppor sitter
framför en på tåget flyget och suckar... Nej ta ett chillpill en dag är det ditt barn som är ledsen..


Nu skall Lilleman sova här i mitt knä och jag skall försöka få igång en tvätt maskin
igår bakade vi bullar här hemma!! Hemma fru?? JA VISST..






Kommentarer
Postat av: Linda

HEJ! :)

Japp, jag hittade min kärlek i alanya.. han bor visserligen inte där men det är där vi ses när jag kommer ner till turkiet och det är där vi har tänkt börjat vårt liv tillsammans också :)



Kul att du gilla bloggen :) tack så mkt, vad glad jag bli. Måste kolla in din nu :)

Kram

2011-02-13 @ 19:33:07
URL: http://excusememiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0