A M S


En annan sak som stör mig..
S handläggare på arbetsförmedlingen svarade mig
när jag frågade om Alfa kassa till S om han hade rätt till det..
Han svarar han han betalat.. ja svarar nej.. han säger NEJ de måste man tyvärr.

OCH jag lyssnar och tänker att han aldrig skulle säga något fel
MEN nu har en av S kompisar i Malmö fått de.
SÅ ja är arg och skall åka till abetsförmedlingen själv utan S
och ta tag i skiten.. Han skall ha alfa kassa om han har rätt till de liksom.
cp cp cp cp Skit..

MEN jag är glad idag hörreni
inga klumpar i magen..
och jag skall mysa med mina mammor idag på myllan
tur jag har dom <3

J&E

Nu blir de frukost göra sig i ordning
och stressa iväg med milyan på morgonen ÄR ingen hit
kan jag lova...








Kommentarer
Postat av: Anna

När jag blev arbetslös så hade inte jag rätt till a-kassa eftersom jag inte var medlem i någon fackförening men jag fick automatiskt rätt till alfa-kassan (jag har inte betalat någon avgift)

Sen om det är någon skillnad mellan mig och Serdar som är invandrare vet jag inte. Om inte så ska han få alfa-kassa! :)

2011-03-07 @ 08:38:29
URL: http://annfor.blogg.se/
Postat av: Noe

Om man är medlem i alfakassan, dvs betalar avgiften så tror jag att man har rätt till en högre ersättning. Men om man inte har betalat, så har man rätt till grundersättningen om man kan uppvisa att man har arbetat ett visst antal månader...

2011-03-10 @ 14:03:37
URL: http://www.metrobloggen.se/holanena

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0